سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...افسانه نیست
دوشنبه 90 خرداد 2 :: 6:42 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

صدای گلوله که برخواست خیلی ها را بیدار کرد خیلی ها را هم به خواب فرو برد.

آنانکه از جنس غیرت بودند بر خاستند با غریو الله اکبر سروسینه را آماج گلوله ها و ترکش ها قرار دادند تا ثابت کنند ایرانی مسلمان هستند و به قیمت جانشان از آن مواظبت می کنند.

اما عده ای هم بودند چیزی شبیه تماشاگر نما چیزی شبیه ایرانی نما چیزی شبیه آن چه که شاید ذر فرهنگ هیچ ملتی تعریف نکرده باشند.

آن روز پوز خندی زدند واز کشور گریختند. مال ها را فروختند ودلار را نقد کردند و رفتند. رفتندو در حال رفتن.مردها را که شیپور جنگ از نامرد تمییز داده شده بودند به تمسخر گرفتند که برای چه می جنگید؟برای که می میرید؟

امروز درست آن روزی است که نوبت خنده ی ماست. درست آن روزی است که دلیل سربلندی و سرافرازی ما وشرم آنهاست. درست آن روزهایی است که...




موضوع مطلب : صدا, گلوله, خنده
دوشنبه 90 خرداد 2 :: 6:41 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

موسیقی شهر بانگ رودارود است

خنیاگری آتش و رقص دود است

بر خاک خرابه ها بخوان قصه جنگ

از چشم عروسکی که خون آلود است

 

باید پرسید اگر خرمشهر در روزبه یاد ماندنی سوم خردادماه سال 1361بااستفاده از قدرت نظامی سلحشوران دلاور ایران فتح نمی شد جنگ چه سرانجامی می یافت؟!

آیا صدام هیچ گاه با اختیارخود این شهر را رها می کردو از نامیدن آن به نام (محمره) منصرف میشد؟!

 

دشمن با از دست دادن حدود دوازده هزار اسیر در جریان آزادی خرمشهر نشان دادمصمم بوده تا به هر قیمتی این شهر را برای همیشه در اختیار خود نگه دارد. آزاد سازی خرمشهر پایان یک دوره مهم از جنگ و آغاز یک دوره جدید در دفاع مقدس است. فتح خرمشهر ماهیت و شکل جنگ را تغییر داد.

تا پیش از فتح این شهر هدف صدام و حزب بعث عراق براندازی و سقوط نظام جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب اسلامی بود. البته در اثنای جنگ و هنگامی که صدام احساس کرد نمی تواند به همه اهداف خود برسد جدا کردن خوزستان از ایران ولغو قرارداد 1975الجزایر را به عنوان کمترین دستاورد خود در جنگ تعیین کرد. با فتح خرمشهر همه این اهداف برنامه ریزی شده دشمن از بین رفت.عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر ایران را به اوج پیروزی رساند و رزمندگان اسلام را در قله افتخار ایرانیان سربلند قرار داد.

در این اوضاع احساسی که از بزرگی قدرت صدام در خاورمیانه پدید آمده بود به یکباره فرو ریخت و انقلاب اسلامی را در جایگاه تعیین کننده ای در میان ملت های منطقه گذارد. موازنه قوا را به سود جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و منزلت ایرانیان را وقدرت اسلام را که چنین رزمندگان سلحشوری آفریده است در عرصه ی نظام بین المللی بالا برد بار دیگر امام خمینی را به عنوان رهبری شکست ناپذیر که با عرضه ی دیدگاههای اسلامی توانسته است قدرت جدیدی را به ملت ایران ارزانی بخشد در افکار عمومی جهانیان مطرح کرد ومردم لبنان وفلسطین به مبارزه خود در برابررژیم صهیو نیستی امیدوار شدند.

فتح خرمشهر برای همیشه سربلندی ایرانیان و توانمندی مکتب اسلام را در تربیت رزمندگان پر توان و شجاع به همراه دارد و پرچم مقاومت را در میان مردم ایران برافراشته نگه خواهد داشت.

 

سالروز آزاد سازی خرمشهر بر همه ی مستضعفین و پابرهنه های جهان و صاحب این کشور اسلامی مبارک باد.

 

واقعا در بهار آزادی جای شهدا خالیست...

تو روزای پیروزی واقعا نبودشون احساس میشه کاش هم شهید محمد جهان آرا رو بود هم دایی منو تا نتیجه ی خون ریخته شده ی دوستاشون رو میدیدن.

دایی خوبم کاش بودی و نماز شکر برا آزاد سازی خرمشهرتو مسجد به خون کشیده ی شهر میخوندی اما...

آواز عاشقانه ی ما در گلو شکست

حق با سکوت بود صدا در گلو شکست

 دیگر دلم هوای سرودن نمی کند

تنها بهانه دل ما در گلو شکست

.

.

.

.

.

تا آمدم با تو خداحافظی کنم

بغضم امان ندادو خدا...

                                 در گلو شکست

 

پی نوشت:دایی شهیدم "شهید عبدالحسین گندم چین"

                                                                 یا زهرا




موضوع مطلب : یازهرا, عبدالحسین گندم چین, جهان آرا, اسلامی ایران, جمهوری
<   1   2   3   
درباره وبلاگ

کی گفته عاشقی کار پروانه نیست روضه های مادر ما افسانه نیست
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 201011



>