سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...افسانه نیست
شنبه 91 مهر 1 :: 9:19 صبح ::  نویسنده : خادم المهدی

یکی از سؤالات اساسی این است که چرا وهابیون، شیعه را تکفیری می خوانند؟ آیا شیعیان هم اهل سنت را کافر می دانند؟ علمای وهابی در شبکه های ماهواره ای برای جذب مخاطب، سعی می کنند، بغض و کینه شان را از شیعیان مخفی کنند، به همین دلیل به تناقض می افتند.

 

جام دینی؛ در شبکه «کلمه» که از سوی وهابیت برای ایجاد اختلاف میان برادران شیعه و سنی ایجاد شده است، مخاطبی پرسید: «چرا شما شیعیان را تکفیری خطاب می کنید، در حالی که علمای شیعه اهل سنت را کافر نمی دانند؟»

 

مجری برنامه(کیانی)، به بهانه آن که بیننده، «عصبانی» است و «بدیهیات» را انکار می کند، تماس را قطع کردند و سپس به همراه کارشناس برنامه،ترشابی به صورت یک طرفه به شیعه حمله کردند و هر چه خواستند، گفتند.

 

کارشناس برنامه که یکی به نعل می زد و یکی به میخ، از طرفی مردم شیعه ایران را «فهیم» خطاب می کرد و از طرف دیگر به آن ها لقب «مشرک» و «خائن« و ... می داد.

 

ترشابی در این برنامه ادعا کرد: «باید گفت تکفیری ترین گروهی که در طول تاریخ سراغ داریم، شیعیان هستند؛ حتی خوارج هم تکفیرشان به حد شیعه نرسیده است.»

 

وی در حالی که شیعه را صراحتا کافر نامیده بود، در ادامه در سخنان متناقضی گفت: «شیعه، تمام صحابه پیامبر(ص) را به دلیل این که نگذاشتند خلافت به علی[ع] برسد، تکفیر کردند؛ ولی اهل سنت هرگز نگفتند که شیعه کافر و مشرک است! بلکه برخی از اعمالی که برخی از شیعیان انجام می دهند مثل صدای غیر الله را شرک می دانند؛ در حالی که شیعه صحابه پیامبر(ص) و زنان ایشان را سب و لعن می کنند.»

 

گفتنی است، سخنان کارشناسان برنامه های شبکه های وهابی سرشار از تناقض است. وهابیون که از شیعه کینه و بغض دیرینه دارند، در این شبکه ها سعی می کنند، ژست احترام به مخاطب، بگیرند؛ اما در نهایت از این ژست خارج می شوند و به توهین می پردازند.

 

بار دیگر به سخنان استاد وهابیت، آقای ترشابی، دقت کنید که چگونه می خواهد بغضش را مخفی کند، اما نمی تواند. وی از یک طرف شیعه را کافر و مشرک می خواند و سپس مدعی می شود ما اهل توهین نیستیم.

 

نکته دیگر این که علمای و مراجع شیعه نیز، غلو کردن و خدا دانستن اهل بیت و .. را نفی کرده اند و حکم به کفر کرده اند؛ پس در این زمینه دیدگاه شیعه با شما تفاوتی ندارد.

 

همچنین شیعه به صحابه توهین نمی کند. شیعه می گوید برخی صحابه، برخلاف نظرات پیامبر عمل کردند و از آن ها انتقاد می کنند؛ چون صحابه را معصوم نمی دانند. آیا تنها به دلیل صحابی و تابعی بودن، باید از اعمال خلاف افراد گذشت؟!

 

در عین این که شیعه با توجه به جنایت هایی که در تاریخ رقم خورد، برای افرادی مانند معاویه و یزید و ...احترامی قائل نیست.

 

شایان ذکر است یکی از اهداف شبکه های وهابی تطهیر چهره معاویه و یزید و عادی نشان دادن حادثه عاشوراست.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

کی گفته عاشقی کار پروانه نیست روضه های مادر ما افسانه نیست
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 200922



>